Pagina's

27.2.12

Toekomstwerk 2.0

In het najaar van 2011 volgde ik een aantal jongerenwerkers in Schiedam. Afgezien van het traditionele jongerenwerk op straat en in culturele- en jeugdcentra volgde ik hen ook op de Schiedamse VMBO en MBO school het Life College. Dit is niet zomaar een school. Het is een plek waar ze van acht uur 's ochtends tot acht uur 's avonds kunnen zijn. Gewoon om te leren, maar ook om mensen te ontmoeten, workshops te volgen en zelfs om misschien weer opnieuw te beginnen als school eerst niet meer zo goed ging. Jongerenwerkers spelen op deze school een belangrijke rol. Ze zijn een aanspreekpunt, ze signaleren en staan in direct contact met de jongeren en met de leerkrachten. Zo proberen ze samen de schooluitval terug te dringen en jongeren te motiveren verder te leren.

Op deze school maakte ik een fotoserie. Ik sprak met jongeren en met de jongerenwerkers. Ik heb geprobeerd de sfeer vast te leggen. Maar ik probeerde ook vooral het enthousiasme en de motivatie van de jongerenwerkers en de jongeren zelf weer te geven.

Het jongerenwerk op deze school is een nieuwe manier van werken. Vandaar de titel: Toekomstwerk 2.0


Klik op de afbeelding(en) om te vergroten.



























No comments:

Post a Comment